آخرین عناوین

شنبه 14 فروردين 1395-17:25 کد خبر:21761

اعتراض به عزل و نصب های شتابزده در بابل:

تصمیمات "چالشی" اردشیر بیژنی / کاندیدای شهرداری بابل مسئول مُرده های شهر شد!

هر مسئولی حق دارد برای ارتقاء جایگاه خود تغییراتی ایجاد کند، ولی خانه تکانی شتابزده شهردار و حجم زیاد عزل و نصب ها ، نشان از یک ضعف بزرگ مدیریتی دارد که باید هر چه زودتر اصلاح گردد.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از وارش، این درست است که هر مسئولی حق دارد تا برای ارتقاء جایگاه مدیریتی خود و در راستای بهبود شرایط دست به تغییرات پرسنلی بزند منتها هر تغییری باید با در نظر گرفتن اصول مدیریت پرسنلی ،توانایی های فردی و مهارت های اشخاص به همراه نیاز سنجی سازمان مربوطه در راستای بهبود شرایط  موجود باشد در غیر اینصورت ممکن است که چنین تغییراتی نه تنها به بهره ور شدن مجموعه کمک نکند که باعث ایجاد نازضایتی در ارگان ذیربط و تشکیل گروه های غیر رسمی گردد که در میان مدت تبدیل به موانع بزرگی در راه دستیابی به اهداف سازمان شوند.

اندکی پیش از روی کار آمدن شهردار جدید بابل فضای اجتماعی و فرهنگی شهر به شدت ملتهب شده بود و شهروندان و برخی از اعضای شورا در صدد بودند تا هر طور که شده به کاستی ها و سوء مدیریت های شهرداری پایان بدهند.

نهایتا با گزینش اردشیر بیژنی این امید واری به وجود آمد که شهر نفسی تازه خواهد کرد. سردار بیژنی هم با توجه به تجربیات خود دست به کار شد و با ارائه برخی از برنامه ها و تشریح اهداف قابل توجه توانست افکار عمومی را با خود همسو کند.

اما ماه عسل شهردار بابل زیاد به درازا نکشید.

خیلی زود اختلاف دیدگاه ها میان شهردار از یک سو و برخی از کارمندان  شهرداری و شورای شهر از دیگر سو سبب شد تا دوباره کشمکش ها به شهرداری بابل بازگردد. به نظر می رسد که هر دو طرف ماجرا در ایجاد و ادامه این تنش نقش داشته باشند.

موضعگیری تند شهردار در قبال برخی از اعضای شورا و اخراج تعداد قابل توجهی از کارمندان شهرداری به بهانه "پارتی بازی" و اشتغال خارج از برنامه و همچنین جبهه گیری تعدادی از اعضای شورا در برابر بیژنی که با صفات خارج از عرفی وی را خطاب کردند ، هر لحظه بر آتش اختلافات دمیده می شود.

وارد شدن امام جمعه بابل به این ماجرا هم نتوانست تا اینجای کار موثر واقع گردد و اظهارات اخیر منتسب به "حسین منصف" عضو شورای شهر در مورد عزل و نصب های شهرداری بابل که به شکل وسیعی در فضای مجازی منتشر شده است نشان می دهد این ماجرا ابعاد گسترده ای دارد و به این زودی ها تمام نخواهد شد.

برخی از انتقادات مبین این نظر است که با توجه به "خانه تکانی" شتابزده شهردار و حجم زیاد عزل و نصب ها ، ظاهرا شهردار قبل از آنکه رسما حکم را ابلاغ کند و به روئیت افراد برساند اینها را در سایت ها و فضا های مجازی منتشر می کند که اگر این گفته ها درست باشند نشان از یک ضعف بزرگ مدیریتی در شهرداری بابل دارد که باید هر چه زودتر اصلاح گردد.

از طرفی برخی از انتصابات هم رنگ و بوی خاصی دارند مانند انتصاب "حجر خداداد" که کاندیدای پست شهرداری بابل بود و پیش از بیژنی هم سرپرست شهرداری را بر عهده داشت  به سمت مدیر آرامستان نشان از اتفاقات خاصی دارند که ممکن است فضای شهرداری بابل را متشنج کند.

با در نظر گرفتن انبوه کارهای انجام نشده در شهردری بابل و اختلافات دامنه داری که در سطح شهرداری ، شورا و برخی دیگر از نهاد ها به چشم می خورد این احتمال وجود دارد که در روند خدمات شهری به شهروندان بابلی مشکلاتی پدید آید که جا دارد مسئولان مربوطه هر چه زودتر در راستای حل معضلات اقدام فوری انجام دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • ملکی
    يکشنبه 15 فروردين 1395-8:48


    دیگه هیچوقت بابل به گرد ساری نمیرسه. شهردار ساری کجا و شهردار بابل کجا. عبوری یک جوان باشخصیت و باوقار و متینه که عملکرد قوی و فوق العاده اش تو ایران پیچیده. همه ساروی ها و همه کارمندان شهرداری ساری پشتشن چون محبوبه و در ضمن شورای شهر ساری هم در مجموع خیلی باکلاس تره.